استفاده از آسفالت الیافی تولید داخل برای اولین بار در کشور +فیلم
نخستین آسفالت الیافی ساخت داخل برای نخستین بار در کشور با حضور مسئولان در روستای جعفر آباد بخش مرکزی ورامین استفاده شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این آسفالت به صورت آزمایشی برای اجرای طرح هادی و آسفالت کردن خیابان اصلی روستا به کار برده شد.
حمید شایسته ، مجری طرح تولید آسفالت الیافی کشور گفت: تا پنج ماه پیش الیاف های آسفالتی از کشور های اروپایی وارد می شد اما امروزبرای اولین بار تمام این محصول در مجتمع های پتروشیمی و مراکز تحقیقاتی داخل کشور تولید و به کار برده شد.
وی با مقایسه مزایای آسفالت الیافی با آسفالت معمولی افزود: کاهش صخامت لایه ، افزایش طول عمر ، کاهش مصرف قیر ، کاهش حجم عملیات آسفالتی ، کاهش هزینه های طراحی ونگهداری ، کاهش تردد کامیون ها ومصرف سوخت ، کاهش نفرساعت کار نیروی انسانی ، کاهش زمان اجرای طرح و اختلال کمتر برای ترافیک کاربران مسیر از جمله این مزایا ست.
مجری طرح تولید آسفالت الیافی کشور گفت: سالانه 25 میلیون تن آسفالت در کشور تولید که با استفاده از این نوع الیاف و کاهش 20 درصدی ضخامت لایه ، حدود 6هزار میلیارد ریال صرفه جویی می شود.
وی با بیان اینکه الیاف ها طول عمر آسفالت را افزاییش می دهند افزود: قیمت مبنای تولید و اجرای هر تن آسفالت هم اکنون در کشور حدود 150 هزار تومان است که با استفاده از الیاف ها ی آسفالتی می توان سالانه 7 هزار و 500 میلیارد ریال صرفه جویی کرد.
نیک بیان ، تولید کننده آسفالت الیافی نیز گفت: در هر تن آسفالت ، نیم کیلو الیاف ترکیب می شود که قیمت آن را 30 هزار تومان افزایش می دهد اما با توجه به کاهش لایه آسفالت و افزایش طول عمر علاوه بر سرشکن شدن قیمت ها ، 50 درصد هزینه ها کاهش می یابد.
وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به افزایش استانداردها ، طول عمر آسفالت های الیافی دست کم 50 درصد افزایش یابد.
1200 کارخانه در کشور سالانه بیش از 25 میلیون تن آسفالت تولید می کنند . 800 تولید کننده این محصول با وزارت راه وشهرسازی قرارداد دارند. هزینه تولید واجرای این میزان آسفالت بیش از 37 هزار و 500 میلیارد ریال است.
ضمن تشكر از دست اندركاران صنعت راه اميدوارم با انتقال درست تكنولوژي روشهاي نوين در كشور گسترش يابد. به نظر من هر توليد كننده جديدي بايد محصول جديد و بدون سابقه اش رو رو فقط تو روستاها تست بگيره و حداقل ٢ سال از اجراي ازمايشي اش و تست هاي ازمايشگاهي و پايش اجراي عملي اش بگذره بعد اقدام به توليد انبوه كنه و مسولان اداره راه اجازه استفاده از محصول جديد توسط توليد كننده جديد را بدهند وگرنه بيت المال از بين ميرود و راههاي كشور تبديل به ازمايشگاه توليدكنندگان جديد ميشود و خسارات هنگفتي به سرمايه هتي ملي وارد ميشود.
بله در سال 82 این طرح توسط اینجانب اراعه شد و حتی ملاقاتی با آقای مهندس صابری شهردار منطقه 12 تهران داشتم ولی .....
متاسفم برای کسانی که خیلی دیر متوجه میشن و شاید هم اکنون باید بیش از 10 سال بود این طرح اجرا میشد
در آن زمان من فقط 22 سال داشتم و کاش مسولان امر به این سادگی از این موضوع نمیگذشتند
بسیار متاسفم
09122979768