• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۶۷۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
اقتصادی » مسکن

آخوندی : تبدیل آزادراه تهران - شمال به بزرگترین کارگاه سازندگی کشور

وزیر راه و شهرسازی از تبدیل آزادراه تهران - شمال به بزرگترین کارگاه سازندگی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ عباس آخوندی امروز شنبه در بازدید معاون اول رئیس جمهوری از آزاد راه تهران- شمال گفت: با وجود انجام عملیات اجرایی در 145 جبهه و به کارگیری بیش از 3500 نیروی انسانی، تکمیل آزاد راه تهران- شمال به بزرگترین کارگاه سازندگی در ایران تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی، گفت: در منطقه یک همه کارگاه‌ها به صورت پرتلاش فعالند و تلاش می‌کنیم قطعه نخست در کمتر از 40کیلومتر برای استفاده مردم آماده شود.
وی تاکید کرد: در منطقه دو نیز کار آغاز شده و منتظر نمانده‌ایم عملیات اجرایی منطقه یک این آزادراه به پایان برسد و اکنون پیشرفت فیزیکی تونل شرقی البرز به بیش از 47 درصد رسیده است.
آخوندی با بیان اینکه وجود تونل‌های بزرگ اصلی‌ترین بحث در منطقه 2 آزاد راه است، ادامه داد: بزرگترین تونل ایران به طول 6400 متر در این قطعه قرار دارد و برای آماده سازی تونل‌های این آزادراه 10 برابر بیش از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام می‌شود.
وی گفت: همزمان با منطقه 2 کار خود را در منطقه 3 نیز آغاز خواهیم کرد، اما کار در این منطقه بسیار سخت بوده و پیچیدگی‌های زیادی دارد و برای بررسی‌های مسائل مهندسی و تامین مالی و اجرای عملیات آن با یک شرکت کره‌ای و سه شرکت چینی در حال مذاکره هستیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه زیادی که در آزاد راه تهران- شمال انجام می‌شود، مقوله معماری آن از اهمیت زیادی برخوردار است و برای نخستین بار معماری مسیر و ایمنی بسیار بالای آن مورد توجه قرار گرفته است.
آخوندی تاکید کرد: استفاده از فناوری‌های جدید به‌ویژه پوشش بتنی در این آزادراه مورد توجه قرار گرفته است که هزینه‌های نگهداری راه را بسیار پایین می‌آورد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در آزادراه تهران- شما ل کف‌سازی بتنی درنظر گرفته شده است. لذا زیراساس با کف‌سازی بتنی متناسب شده که در واقع یک فناوری جدید در کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته مباحث ایمنی و معماری نیز مدنظر قرار گرفته است.
آخوندی در ادامه گفت: این نکته مهمی است به طور مثال درتونلی به طول 4900 متر ما کل سطح تونل را به صورت دو پوشه اجرا کردیم تا در زمان آتش سوری و حریق بتوانیم از این طریق مردم را از داخل تونل نجات دهیم.
به گفته وزیر راه و شهرسازی اجرای تونل دوپوشه برای اولین بار درکشور در آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه برخی از اقدامات در ارتفاعات و همسطح جاده درحال انجام است، گفت: با توجه به انجام عملیات حفاری و تونلینگ همچنین وجود چند روستا درمیانه راه باید مراقب باشیم مشکلی برای ساکنین در زمان انفجار پیش نیاید لذا با تمام سختی‌ها کار مهندسی بزرگی درحال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: درحالی که پیش از این پروژه دراختیار پیمانکاران خارجی‌ بود اما اکنون شاهد فعالیت پیمانکاران ایرانی در آزادراه تهران - شمال هستیم و تنها برای برخی فعالیت‌های مهندسی و نظارتی از مشاوران خارجی استفاده می‌کنیم.
قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد.
با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می‌شود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و شرکت آزاد‌راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تا بستان 1396 زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
آزادراه تهران - شمال طراحی و معماری آن به گونه‌ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه لذت خواهند برد.
برای آماده سازی این آزادراه 123 کیلومتری در مجموع باید 145 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 88 کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 97پل به طول حدود 13 کیلومتر است و با شیب 6 درصدی جاده، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
برای ساخت این آزاد راه به‌خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین‌های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین‌های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزادراه تهران - شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در فصل سرد از ابتدای دی ۱۴۰۴
روزنامه‌های فارس ۲۳ آذرماه ۱۴۰۴
­غلامرضا فرخی برترین فرنگی کار جهان شد
امروز ؛ آخرین مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۵
آسمانی شدن پدر شهید اعتماد تاجیکی
درخشش مستند ساز بیرجندی در جشنوراه بین المللی سینما حقیقت
آغاز طرح نظارتی در آستانه شب یلدا در کهگیلویه و بویراحمد
تقویم روز و اوقات شرعی بیست و سوم آذر به افق آبادان و خرمشهر
بهسازی روشنایی معابر و ساماندهی شبکه برق در کمربندی شهید خرازی
عراقچی: آمریکا در هیچ موضوعی صادق نبوده است
نمایشگاه مهر مادری در سیرجان
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (بیست و سوم آذر ۱۴۰۴)
اجرای آزمایشی آیین‌نامه اخلاق استفاده از هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها
اتصال روستا‌های دالنجان ترکیه و کردیه خراسان شمالی به شبکه ملی اطلاعات
اعتکاف دانش آموزی با حضور ۸ هزار دانش آموز در خراسان شمالی برگزار می‌شود 
دو وب‌سایت فروش بلیت الکترونیکی هواپیما مسدود شد
تلاش ناکام گلزاده برای پیروزی
ادامه بارش‌ها و هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
آغاز نهمین نمایشگاه و کنفرانس حمل‌ونقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی از امروز
اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق استان سمنان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
در نور آباد ممسنی ۱۰۱ میلیمتر باران بارید
سامانه پرقدرت بارشی در راه فارس
شهید رشید ستون اتاق فکر دفاع مقدس بود
ثبت بارش باران در ۵۰ ایستگاه هواشناسی خراسان جنوبی
ثبت بیشترین میزان بارش استان بوشهر در عسلویه
اجرای رسمی بنزین ۳ نرخی از بامداد امروز
پرواز ناموفق تهران به بغداد
ضرورت بازآرایی رسانه‌ای در برابر جنگ ترکیبی دشمن
علیکردی تصاویر را دیده و شکایتی برای پیگیری موضوع ندارد
عرضه بنزین با نرخ‌سوم؛ بنزین کارت آزاد جایگاه ۵هزار تومان شد
شارژ اعتبار دهک‌های درآمدی ۱ تا ۳ از امروز
ادامه بارش‌ها در برخی مناطق کشور
فردا؛ پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۵
علل افزایش قیمت طلا در بازار
تنش آبی نیازمند ساختار صحیح مدیریتی و اجرایی است
میزان بارش برف در فریدونشهر  (۵ نظر)
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج  (۳ نظر)
شاخص هوای شیراز امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۴  (۳ نظر)
در نور آباد ممسنی ۱۰۱ میلیمتر باران بارید  (۲ نظر)
نورآباد ممسنی با ۹۵ میلیمتر باران، در صدر بارش‌ها  (۱ نظر)
میزان بارش سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری  (۱ نظر)
اعلام اسامی مسافران حادثه واژگونی اتوبوس یاسوج در جاده سمیرم  (۱ نظر)
بازگشت آموزش حضوری به تمام مدارس مازندران از شنبه ۲۲ آذر  (۱ نظر)
هشدار قرمز وقوع مه گرفتگی در خوزستان  (۱ نظر)
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج با سه کشته و ۱۵مصدوم  (۱ نظر)
شارژ اعتبار دهک‌های درآمدی ۱ تا ۳ از شنبه ۲۲ آذر  (۱ نظر)
بازی‌های پاراآسیایی جوانان؛ ثبت ۸۱ نشان دیگر به نام فرزندان ایران  (۱ نظر)
رئیس مرکز آمار قوه قضائیه: تا پایان سال مردم دارای دستیار هوشمند می‌شوند  (۱ نظر)
بررسی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی آذربایجان غربی  (۱ نظر)
پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵؛ چمسورکی راهی فینال پاراتکواندو دختران شد  (۱ نظر)