طراحی، تجاریسازی و ایجاد بازار مهمترین اولویتهای حوزه صنایع دستی
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری: طراحی، برندسازی، تجاریسازی، بستهبندی و ایجاد بازار مهمترین اولویتهای حوزه صنایعدستی است.

به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، آقای مونسان در نشستی با تشکلهای غیردولتی صنایعدستی که امروز برگزار شد افزود: اولین جلسه با تشکلهای غیردولتی را با بخشخصوصی صنایعدستی شروع کردیم و این بهخاطر اهمیت این حوزه است که میتواند در اقتصاد ملی و در حوزه اشتغال نقش پررنگی داشته باشد.
معاون رئیسجمهور اضافه کرد: دو ظرفیت مهم به نام میراث فرهنگی و صنایعدستی در اختیار ماست که باید بتوانیم با استفاده از این دو ظرفیت مهم به توسعه بخش گردشگری که از آن بهعنوان یک صنعت نام برده میشود کمک کنیم که این مهم نیازمند همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه بخش صنایعدستی نیز دارای ظرفیتهای مهمی هستیم که ویژگیهای مهمی نیز دارد و نخستین ویژگی آن این است که هویتبخش است افزود: دوم اینکه اثرگذاری اجتماعی دارد بهگونهای که از روستاهای کوچک شروع میشود و تا شهرهای بزرگ این فعالیت ادامه دارد بنابراین هر فعالیتی که در این بخش انجام شود اثار فرهنگی و اجتماعی دارد و میتواند باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان شود.
مونسان گفت: به صورت جدی دست یاری به سمت بخش خصوصی دراز میکنیم تا بتوانیم از نقش مشاورهای شما در توسعه این حوزه کمک بگیریم و در این خصوص معاونت صنایعدستی سیاستهای این موضوع را تدوین و به شما اعلام خواهد کرد.
وی افزود: سیاست ما این است که بخش خصوصی و تشکلها، بزرگ شوند و نقش مهمی را ایفا کنند و ما فقط نظارت داشته باشیم.
مونسان با بیان اینکه موضوع مهمی که در حوزه صنایعدستی اهمیت دارد و هم ما و هم شما باید با هم به شکلگیری آن کمک کنیم، تجاریسازی است، گفت: اگر بتوانیم تجاریسازی را جا بیندازیم به ایجاد بازار کمک میکند. آنچه ما باید انجام دهیم، معرفی محصول است که البته تکنیکهایی در این خصوص وجود دارد که یکی از آنها تبلیغات است که امیدواریم صدا و سیما به ما در این خصوص کمک کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری همچنین به موضوع برندینگ اشاره کرد و افزود: حیف است که محصولات زیبای صنایعدستی ما به صورت فلهای عرضه شود، محصولات صنایعدستی ما باید صاحب برند شوند و در کنار برندینگ استفاده از ظرفیت حراجیها نیز که در سالهای اخیر رشد داشته است میتواند کمک کند کما اینکه در این حراجیها محصولاتی عرضه میشود که دارای برند هستند.