ساخت تقاطع غیر همسطح بین بندر شهیدرجایی و اراضی پشتیبانی این بندر آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمامرکز خلیج فارس؛ معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بخش خصوصی پل سه دهانه این تقاطع را با طول ۱۰۵ متر در ۲۲ ماه میسازد. محمدرضا اللهیار افزود: جاده دسترسی به این پل به طول هزار متر برای دسترسی کامیونها و همچنین ۵۵۰ متر خط ریل برای دسترسی واگنهای باری نیز در این طرح ساخته میشود. وی گفت: هزینه اجرای این طرح ۱۷۵ میلیارد ریال است. اللهیار افزود: هدف از اجرای این طرح برقراری ارتباط مناسب بین اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی با درب اصلی ورود و خروج بندر و تسهیل ارتباط اراضی پشتیبانی با بندر خلیج فارس به عنوان منطقه نفتی بندر شهید رجایی است. معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تفکیک ترافیک ورودی اراضی پشتیبانی از ترافیک کامیونهای عبوری به مقصد اسکلهها و محوطههای اطراف آن از اهداف دیگر ساخت این تقاطع ... مسطح است. معاون مهندسی عمران اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: کاهش ترافیک، ایمنی مسیر و سرعت در جابجایی کالا از مزایای اجرای این طرح است. عباس کمالی افزود: سالیانه ۷۰ میلیون تن محموله تجاری در این بندر جابجا میشود و روزانه ۶ هزار کامیون و خودرو سواری در جادههای داخلی بندر شهید رجایی رفت و آمد دارند. اراضی پشتیبانی بندرشهید رجایی دو هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد که با الحاق این اراضی به بندر شهید رجایی، مساحت این بندر به پنج هزار هکتار میرسد.