• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۴۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
اجتماعی » جامعه و شهری
در شورای مدیران حمل و نقل مطرح شد

گلایه معاون شهردار تهران از واریز نشدن سهم شهرداری از جرایم رانندگی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از واریز نشدن سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد.

گلایه معاون شهردار تهران از واریز نشدن سهم شهرداری از جرایم رانندگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک؛ «سید مناف هاشمی» امروز در شورای مدیران حمل و نقل که با حضور «محمد علیخانی» رئیس کمیسیون عمران شورا در معاونت حمل و نقل برگزار شد، گفت: جرایم راهنمایی و رانندگی تهران بر اساس قانون باید صرف حل مشکلات تهران اعم از توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو شود.
وی افزود: باید برای منابع و بودجه‌ی تصویب شده‌ی شهرداری تهران برنامه ریزی داشته باشیم. توسعه مترو یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است و بهره برداری از ۱۲ ایستگاه در خط ۶ و ۷ تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
هاشمی گفت: از اینرو باید ۵۰ درصد بودجه‌ی حمل و نقل و ترافیک از سوی معاونت برنامه ریزی در اختیار ما قرار گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مجتمع‌های ایستگاهی مترو به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری در بخش حمل و نقل یاد کرد.
وی ادامه داد: کسب بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مجتمع‌های ایستگاهی مترو هدف گذاری شده است و معتقدم مسیر‌های که برای رسیدن به منابع مالی طی میکنیم تحقق پذیر است.
هاشمی گفت: برای تکمیل و تجهیز خط ۶ و ۷ مترو با دستور شهردار تهران مقرر شد ۱۰۰ میلیارد تومان برای خط ۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خط ۷ از سوی شهرداری تهران در اختیارمان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تاکنون برای خط ۶ و ۷ مترو بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده است این در حالیست که هدف گذاری بهره برداری از ۱۲ تا ۱۴ ایستگاه تا پایان سال جاری در این دو خط حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اما برابر توافقاتی که با پیمانکاران داشتم اکنون با تزریق ۱۳۰۰ میلیارد تومان میتوانیم درصد بیشتری از کار را به سرانجام برسانیم.
معاون شهردار تهران به منابع دولت اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال سالانه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از طریق دوربین‌های ثبت تخلف شهرداری تهران به عنوان جرایم رانندگی به خزانه‌ی دولت واریز میشود، که برابر قانون سهمی از آن به شهرداری تهران تعلق میگیرد این در حالیست که متاسفانه دولت این پول را به شهرداری پرداخت نکرده است.
هاشمی از واریز نشدن سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی گلایه کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، ۶۰ درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است.
وی افزود: بر اساس قانون ۶۰ درصد از کل مبلغ جرایم مربوط به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد مربوط به دهیاری‌ها است بنابراین ۴۲ درصد از مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری تهران است.
هاشمی ادامه داد: جرایم راهنمایی و رانندگی تهران بر اساس قانون باید صرف حل مشکلات تهران اعم از توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو شود و هر مبلغی که از جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت شود مجددا منابع آن به جیب مردم پایتخت برمی‌گردد.
وی ادامه داد: معتقدم این ظلم بزرگی است که توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت را با مشکل مواجه کرده است.

 در سایه‌ی تعامل پیگیر مطالبات شهروندان هستیم 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با انتقاد از ارایه نشدن اطلاعات و آمار این حوزه در دوره گذشته مدیریت معاونت حمل و نقل و ترافیک، گفت: گرچه اطلاعات دقیق از این حوزه طی دو سال گذشته ارایه نشده است، اما کارشناسان ما با آماری که خودشان به دست آورده اند پیگیر مطالبات بخش حمل و نقل بوده اند.
محمد علیخانی افزود: البته معتقدم اگر با تعامل و همکاری هم، مطالبات را پیگیری می‌کردیم حتما زودتر و بهتر به نتیجه می‌رسیدیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تصریح کرد: معتقدم وصول مطالبات در این بخش گره از مشکلات شهروندان باز خواهد کرد و باید فراجناحی و فارغ از مباحث سیاسی و به اصطلاح «این دوره و آن دوره‌ی مدیریت شهری»، مطالبات را پیگیری کرد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال برابر مصوبه سال ۹۵ شورای اقتصاد، تامین و خریداری ۲ هزار دستگاه واگن برای مترو کلانشهر‌ها در دستور کار قرار گرفت که برابر آن مصوبه، ۱ هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به کلانشهر تهران بود معتقدم اگر نگاه سیاسی و تقابلی بین شهرداری و دولت وجود نداشت، امروز شهروندان پایتخت با کمبود واگن مواجه نبودند، اما حالا دود این تقابل و عدم تعامل دولت و شهرداری تنها به چشم شهروندان رفته است.
علیخانی با تاکید بر اینکه در این شورا در سایه‌ی تعامل پیگیر مطالبات شهروندان در دوره‌ی گذشته هستیم، گفت: این مصوبه از سوی شورای شهر پیگیری شده و نتایج خوبی داشته است، اگر همان زمان به سرانجام می‌رسید حتما شهروندان از نتایج آن بهره‌مند شده بودند چرا که ساخت واگن بیش از ۲ سال طول می‌کشد و نتایج این تعامل هم به این دوره از مدیریت شهری نخواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (سی ام آبان ۱۴۰۴)
زعفران، میراثی کهن برای آیندگان
استحمام کوتاه‌تر، صرفه‌جویی ۷ میلیون مترمکعبی آب در زنجان
دستور کار ایثارگران در زنجان؛ از ارتقای جایگاه فرزندان شهدا تا ساماندهی گلزار‌ها
تصویب ۶۲ مصوبه در میز خدمت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت
هیدج ،شهری با گام های کتانی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده است
برپایی نمایشگاه اسوه بسیج در اهر
لزوم حفظ وحدت و اطاعت از رهبری در جامعه اسلامی
رتبه برتر شهرستان میانه در جذب اعتبارات بانکی
معاون وزیر صمت: سیاست کاهش توقف تولید در فولاد و صنایع معدنی در صدر دستور برنامه‌های ایمیدرو است
رونمایی از مجموعه وصایای کامل شهدای آذربایجان‌شرقی
مقاومت پیروز اصلی انتخابات عراق بود
راه اندازی سامانه راه نیکان مراکز نیکوکاری در استان زنجان
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان؛ ۳۰ آبان ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۳۰ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی کیش از دریچه دوربین
معرفی تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه نهایی تنیس ساحلی BT۵۰
درخشش دانش آموز شاهین‌دژی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان باروق
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اعلام آمادگی دولت برای اجرای کالابرگ الکترونیک
­کشتی آزاد بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ۱ نشان طلا و ۱ برنز ایران در ۲ وزن نخست
سومی ایران در جدول مدالی بازی‌های همبستگی اسلامی تا پایان روز دوازدهم
حل مشکلات ترافیکی شرق مازندران با ساخت یک پل
از بلاتکلیفی اردوگاه دانش آموزی خراسانلو تا آب آشامیدنی ارمغان‌خانه
­رحمان عموزاد نخستین آزادکار طلایی ایران
تازه ترین تصاویر حضور وزیر میراث فرهنگی در زنجان
ماجرای چند ماه هدر رفتن آب
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت فرزند حجت‌الاسلام صدیقی
شهادت دو تن از پاسداران در حین آموزش سلاح نیروهای پاسدار جوان
سفر رئیس جمهور به قزوین
تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام
شیوه جداسازی یارانه‌های اعضای خانوار تغییر کرد
همکاری ایمیدرو با شرکت روسی برای هوشمندسازی معادن
بزرگداشت هفته بسیج در زنجان با ۲ هزار عنوان برنامه
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
دورکاری پنجشنبه‌ها در ماه‌های سرد سال در استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)
ادامه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هزارانی  (۱ نظر)
استقبال ترامپ با تشریفاتی کم‌سابقه از ولیعهد عربستان  (۱ نظر)
رکوردشکنی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در تأمین انرژی شمال شرق کشور  (۱ نظر)
کاهش ۴ میلیون لیتری مصرف روزانه گازوئیل  (۱ نظر)