• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۳۱۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل

همکاری با همسایگان برای توسعه ترانزیت ریلی

مدیرعامل شرکت راه آهن اولویت دولت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه را فرصتی برای ارتقای ترانزیت ریلی کشور دانست.

همکاری با همسایگان برای توسعه ترانزیت ریلیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، آقای سید میعاد صالحی در مراسم الحاق ۵۲۶ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد گفت: تقاضای ارتباطات بین المللی کشور در بخش ریلی و راه آهن مناسب نبوده و باید توسعه یابد.

معاون وزیر راه و شهر سازی افزود: دولت و رئیس جمهور، اولویت همکاری‌های اقتصادی را به کشور‌های همسایه داده‌اند که این امر با توجه به ارتباطات ریلی ایران با سایر کشورها، فرصت خوبی برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل ریلی کشور ایجاد می‌کند.

وی با تشریح مزیت‌های نسبی ایران برای توسعه ترانزیت ریلی و همچنین موانع و مشکلات موجود در این مسیر گفت: مسیر ایران برای تردد کالا میان شرق و غرب و از چین به اروپا یکی از بهترین مسیرهاست و اهمیت ترانزیت ریلی ایجاب می‌کند که حلقه‌های مفقوده کریدوری را به یکدیگر متصل کنیم.

صالحی افزود: صنعت ریلی با نقطه مطلوب در حمل و نقل ریلی فاصله زیادی دارد و برای جبران عقب ماندگی‌های این بخش باید تلاش زیادی انجام داد.

وی کمبود کشنده‌ها را یکی از مشکلات اصلی توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: هنگام ورود به شرکت راه آهن، ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو فعال در شبکه ریلی وجود داشت، درحالیکه لکوموتیو‌های موجود در کشور به ۹۵۰ دستگاه بالغ می‌شود و حدود ۲۰۰ دستگاه لکوموتیو فقط در همین سه سال اخیر زمین گیر شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، ۶۰ تا ۷۰ دستگاه لکوموتیو در سال جاری زمین گیر شده، و در شش ماه نخست سال هر هفته ۵ لکوموتیو به این میزان افزوده می‌شد درحالیکه ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی کشور نیاز مبرمی به لکوموتیو‌های بیشتر دارد.

صالحی با اشاره به تکلیف قانون برنامه ششم توسعه برای دستیابی به سهم ۲۰ درصدی ریل از مسافر و ۳۰ درصدی از حمل بار، گفت: با این اولویت قانون برنامه ششم، فاصله زیادی داریم و توسعه حمل ریلی که مسیر مهمی برای جهش اقتصادی است، نیاز به اعتبارات و زمان بیشتری دارد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اکنون متوسط سن واگن‌های مسافری کمتر از ۱۰ سال و باری بالای ۳۰ سال است که اگر با سرعت بازسازی نشود، تخریب مضاعفی رخ می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به بدهی‌های انباشته شرکت راه آهن اشاره کرد و گفت: راه آهن ۲ هزار میلیارد تومان به تعمیر کاران لکوموتیو بدهی دارد ضمن اینکه سه هزار میلیارد تومان کمبود اعتبار برای بازسازی خطوط ریلی داریم.

وی ایمنی سفر و مسافر را خط قرمز راه آهن و دولت دانست و گفت: در هفت ماه امسال، هفته‌ای بیش از ۱/۵ سانحه خروج از خط داشته‌ایم و از ابتدای امسال تا پایان شهریور به طور متوسط ماهی پنج قطار از مسیر خارج می‌شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی از برنامه دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت ریلی خبر داد و با انتقاد از جدا شدن شرکت حمل و نقل ریلی رجا از شرکت راه آهن در دولت‌های گذشته بابت رد دیون دولت گفت: رجا به صورت غیرکارشناسی از راه آهن جدا شد و بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار گردید و این سازمان هم اقدامی برای نوسازی و سرمایه‌گذاری جدید در این بخش نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
آغاز به کار پردیس خبرگزاری صداوسیما
رادیو تریبون معرفی ظرفیت‌ها و پیشرفت استان‌ها در خراسان جنوبی
استخدام در صداوسیما - استان مرکزی
تداوم روز‌های آلوده با چاشنی رطوبت و مه در خوزستان
اعزام ۹۵ دانش آموز کلاله‌ای به مناطق عملیاتی جنوب کشور
آغاز جشنواره تئاتر مازندران
پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان مقابل تیم فیلیپین
تأکید ایران و کرواسی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه محیط‌زیست
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
افزایش نقدشوندگی از اهداف راه اندازی مرحله معاملات پایانی
اعزام کاروان راهیان نور دانش آموز دختر بهشهری به جنوب کشور
بررسی نقش پژوهش‌های راهبردی در بهره وری انرژی
بررسی لایحه «نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی» در کمیسیون اجتماعی
سارقان ۵۰۰ کیلوگرم غلات در دام پلیس اندیمشک
جریمه میلیاردی قاچاقچی گل مصنوعی در لرستان
بررسی گزارش بسیج سازندگی در کمیسیون حمایت از تولید مجلس
پاداش مدال آوران بازی‌های آسیایی جوانان بحرین پرداخت شد
دستغیب برای ارائه گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون بودجه می‌آید
ابوالفضل زندی در صدر جدول رده بندی جهانی
برادران صادقیان رقبای خود را در رقابت‌های جهانی پاریس شناختند
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد
مربی ایتالیایی جدید تیم ملی فوتبال رونمایی شد
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است
مهارت‌افزایی نیروی کار، مؤثر در رشد اقتصادی و عدالت آموزشی
رد قاطع مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی
رونمایی از مجسمه زانوزنندگان برابر ایران
ساکنان و گردشگران کیش مهمان ویژه برنامه محفل
تیم ایران به مصاف میزبان می‌رود
ایران اعتراف ترامپ را در مجامع بین المللی پیگیری می‌کند
تقویم و اوقات شرعی جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
درخشش آذربایجان‌شرقی در پدافند غیرعامل
یکطرفه شدن جاده چالوس از بعدازظهر امروز جمعه
آغاز دوره میکرو رسانه همارسا از مخاطب منفعل تا روایتگر فعال
دست‌اندازی بانک‌های‌ناتراز به‌منابع بانک‌مرکزی باید متوقف شود
ضرورت تعامل و همکاری‌ صداوسیما با حوزه‌های علمیه
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
تسهیلات وام ازدواج  (۱ نظر)
همکاری‌ سازنده ایران، چین و روسیه در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا  (۱ نظر)