• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۴۰۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
اقتصادی » صنعت

تولید زیرپله‌ای قطعات خودرو؛ معضل تولیدکنندگان

­مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تولید زیرپله‌ای قطعات خودرو؛ معضل تولیدکنندگان خودرو است.

تولید زیرپله‌ای قطعات خودرو؛ معضل تولیدکنندگانآقای محمدعلی تیموری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما‏‌, با بیان اینکه اولویت اصلی در گروه خودروسازی سایپا، ساخت خودرو باکیفیت است، گفت: برای کیفیت خودرو ۲۴۰ پروژه تعریف کرده ایم تا خودرو را به یک سطح کیفیت مطلوب برسانیم و این روند ادامه دارد. هیچ وقت کیفیت موضوعی نیست که آن را اجرا و سپس رها کنیم بلکه به صورت مستمر، پروژه کیفیت خودرو را تعریف می‌کنیم.
 
وی در ادامه افزود: موضوع حائز اهمیت دیگر کیفیت خدمات است؛ باید مطمئن شویم آیا سطح کیفیت خودرویی که در اختیار مردم قرار گرفته، تضمین شده است؟ , آیا کیفیت قطعاتی که در بازار توزیع و در خودرو نصب می‌شود، کیفیت لازم را دارد؟ پاسخ به این سوالات ما را مجاب کرد که همزمان با تمرکز روی کیفیت ساخت قطعات، بر کیفیت خدمات هم متمرکز شویم. 
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا تشریح کرد: در گام نخست با تمرکز روی کیفیت، نمایندگی‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم؛ تیم‌های مهندسی کیفیت سایپا طی برنامه منظمی شروع به ارزیابی نمایندگی کل کشور کردند، بدین ترتیب بعضی از قطعاتی که خارج از شبکه سایپا یدک توزیع شده بود، شناسایی شد. 
 
تیموری در ادامه افزود: زمانی که دوره گارانتی محصولات تمام می‌شود، نمایندگی باید داغی قطعه را تحویل دهد؛ در این مورد برخی از نمایندگی‌ها این کار را به درستی انجام نمی‌دادند که این مورد نیز شناسایی شد؛ مشکل دیگر زمانی است که خارج از گارانتی، باید به مشتری خدمات ارائه شود، کمتر از ۱۰ درصد مشتریان در دوره وارانتی به سایپا یدک مراجعه می‌کنند. 
 
وی گفت: سایپایدک، شرکت مگاموتور، شرکت سازه گستر و زامیاد شرکت‌های اصلی سایپا هستند که برخی آرم این شرکت‌ها را روی محصولات تقلبی خود استفاده کرده بودند؛ حجم بالایی از قطعات تقلبی شناسایی شده که بخش زیادی از آن‌ها زیرپله‌ای تولید شده اند. در تولید لنت زیرزمینی، مواد دست دوم استفاده شده که همین موضوع باعث به خطر افتادن جان راننده و سرنشین شده است. 
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: اکنون تمرکزمان به صورت گسترده، روی کیفیت خدمات پس از فروش است‏, حتی به مغازه‌هایی که ارتباط با سایپا ندارند نیز، مراجعه کرده ایم تا دیگر از آرم و لوگوی سایپا استفاده نشود، تاکنون میلیارد‌ها تومان از این آرم سواستفاده شده است. 
 
وی با اشاره به استاندارد‌هایی که برای خودرو تعریف می‌شود، گفت: در استاندارد‌های خودرویی، استاندارد کارخانه‌ای تعریف شده است؛ یک خودرو از زمانی که وارد مرحله طراحی می‌شود نقشه راه دارد تا زمانی که تاییدیه نهایی بگیرد و تمام فرآیند‌هایی که در خودرو طی می‌شود زیر نظر سازمان ملی استاندارد است ما معظل استاندارد‌های جامعه است که از استاندارد کارخانه‌ای خیلی عقب‌تر است. 
 
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ۲۷ میلیون خودرو تردد می‌کند که ۴ میلیون آن تحت گارانتی است؛ ۲۳ خودرو استانداردی را رعایت نمی‌کند اگر حجم فروش لوازم یدکی ۲ خودروساز را در نظربگیریم قبل از دولت مردمی چیزی نمی‌شودو حدود ۵ درصد لوازم یدکی را به خود اختصاص داده است.
 
آقای تیموری با بیان اینکه امسال سایپا توانسته ۲۰ درصد حجم لوازم یدکی تامین کند گفت: قطعه ساز در حین طراحی تمام فرآیند نقشه تست را با خودروساز بررسی می‌کند، خودروساز فرایند یک قطعه ساز را بررسی کرده سپس تاییده ساخت می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
پاییز حبله رود و رونق گردشگری در فیروزکوه
گرامیداشت یاد شهیدان ابراهیم هادی و مهدی زین الدین
دانش آموزان باید روایتگر توانمندی‌ کشورمان در دفاع مقدس ۱۲ روزه باشند
خاموشی ۲۰ فلر نفتی در خوزستان
عزاداری مردم کیش در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
حال و هوای شب شهادت حضرت زهرا(س) در حرم بانوی کریمه
پزشکیان: شرایط اقتصادی برای دولت و مردم قابل قبول نیست
پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت دکتر مرتضی رضیعی
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قرارگاه منطقه‌ای کربلا
آیین وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام
دیدار بسیجیان پلدختر با نماینده ولی فقیه در لرستان
همایش فاطمی هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزی زنجان
تکمیل و پایش اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالا در شهریار
واگذاری زمین به ۱۲۲ هزار خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت
تشکیل کمیسیون هنر و رسانه بنیاد شهید
تاکید نمایندگان مجلس بر افتتاح بیمارستان شهدای اسلامشهر تا دهه فجر
لاریجانی: برای دنیا راهی جز مقابله با رژیم صهیونی نمانده است
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی زنجان در ۳ آذر ۱۴۰۴
تقویم و اوقات شرعی دوشنبه ۳ آذر ۱۴۰۴ به افق قم
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
تصاویر ناسا از منطقه آتش سوزی در جنگل الیت چالوس
راه‌اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار درون شهری در همدان
مدارس استان البرز غیر حضوری شد
افتتاح واحد تولیدکارتن‌ در ارومیه
چندین شهید و زخمی در حمله رژیم‌صهیونیستی به ضاحیه بیروت
چاقوی زنجان؛ تلفیق مهارت، هنر و تاریخ ۱۷۰۰ ساله
ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی
خط و نشان رئیس کل بانک مرکزی برای ملاکی بانک‌ها
عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی
«اذان نگو بلال»، کاری از گروه هوش مصنوعی شبکه نمایش
ایست به اتلاف انرژی
سنگ اندازی مقابل اجرای طرح حمایت از رانندگان اینترنتی
مدارس ابتدایی استان تهران ۴ و ۵ آذر مجازی شد
آلودگی شدید هوا در تهران
پایان چشم انتظاری
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
رکورد ۸۸ کیلومتر ریل‌گذاری درطرح چابهار – زاهدان  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
بالا گرفتن تنش میان اروپا و آمریکا بر سر اوکراین  (۱ نظر)
تقویت هویت ملی و دینی دو محور کلیدی وزارت آموزش و پرورش است  (۱ نظر)