• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • وبگردی
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۵۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۴
علمی و فرهنگی » بهداشت وسلامت

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر آمادگی زیرساختی و هماهنگی درون‌سازمانی، موفق به ارائه گسترده خدمات سلامت به بیمه‌شدگان در سراسر کشور شد.

انسجام سازمان بیمه سلامت ایران در آزمون شرایط اضطراری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بازه زمانی ۱۲ روزه از ۲۳ خرداد تا ۴ تیر ۱۴۰۴، بیش از سه میلیون خدمت سلامت سرپایی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران به بیمه‌شدگان ارائه شد. این خدمات از طریق بیش از ۲۹ هزار مرکز درمانی و تشخیصی در کشور انجام گرفت و شامل نسخه‌های دارویی، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی و خدمات مطبی بود. همچنین پوشش بیمه‌ای خدمات بستری نیز بدون وقفه ادامه یافت.

محمدمهدی ناصحی با اشاره به عملکرد سازمان در این بازه زمانی گفت: در شرایطی که کشور با موقعیتی اضطراری روبه‌رو بود، سازمان بیمه سلامت توانست با انسجام، سرعت و هدفمندی، به الگویی برای تاب‌آوری در نظام سلامت تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در همین مدت، بیش از ۲۴۰ مرکز حساس سلامت توسط تیم‌های نظارت و ارزشیابی در استان‌ها مورد پایش میدانی قرار گرفت. مدیران ارشد سازمان نیز با حضور در مراکز ارائه خدمت، ضمن نظارت مستقیم، پیام حمایت و اعتماد سازمان را به نیروهای مستقر منتقل کردند.

وی با اشاره به خدمات پاسخگویی و زیرساخت‌های غیرحضوری اظهار داشت: سامانه ۱۶۶۶ و سایر درگاه‌های مجازی از نخستین ساعات بحران با آمادگی کامل فعال بودند و در مدت کوتاهی بیش از ۲۳ هزار درخواست مردمی را پاسخ دادند. طبق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، پاسخگویی به‌صورت موازی در دو مرکز تهران و شیراز برنامه‌ریزی شده بود که با تعطیلی مرکز تهران، مرکز شیراز به‌خوبی بار خدمت را بر عهده گرفت.

ناصحی خاطرنشان کرد: با وجود فشار مضاعف بر شبکه تأمین مالی، سازمان بیمه سلامت توانست منابع دریافتی از خزانه دولت را به‌سرعت بین مراکز درمانی توزیع کند. این اقدام در شرایطی انجام شد که بسیاری از بیمه‌شدگان و بیماران خاص نیازمند خدمات فوری بودند و سازمان با حداکثر ظرفیت، تمامی مصدومان حادثه اخیر را نیز پذیرش کرد.

وی گفت: تسهیلاتی برای تمدید خودکار پوشش بیمه‌ای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله روستاییان، دهک‌های پایین درآمدی و کارکنان دولت فراهم شد تا هیچ فردی به دلیل اتمام اعتبار بیمه‌ای از خدمات سلامت محروم نماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به هماهنگی میان واحدهای مختلف سازمان تصریح کرد: ارتباط فوری از طریق سامانه‌های داخلی و فضای مجازی ایمن برقرار بود و خدمات بدون وقفه ادامه یافت. همچنین محتوای آموزشی و اطلاع‌رسانی گسترده‌ای از طریق رسانه‌ها و مرکز تماس ۱۶۶۶ در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

وی در ادامه از نقش مرکز امور مشتریان سازمان در تولید محتوای پرسش و پاسخ بر اساس آیین‌نامه اجرایی جزء ۶ بند الف ماده ۶۹ قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: این مرکز نقش مهمی در آگاه‌سازی عمومی درباره خدمات الکترونیک سلامت در شرایط بحران ایفا کرد.

ناصحی در پایان تأکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر منابع انسانی توانمند، سامانه‌های دیجیتال داخلی و تصمیم‌سازی هوشمند، توانست در شرایط دشوار، خدمات حیاتی سلامت را بدون خلل به بیمه‌شدگان ارائه دهد. این تجربه، الگویی قابل استناد برای تاب‌آوری نظام سلامت در آینده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
راه‌اندازی گلخانه تحقیقاتی گل‌های شاخه بریده در مراغه
صادرات حبوبات تا اطلاع ثانوی ممنوع شد
ثبت‌نام «وام ازدواج» ۶۰ میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری
نتانیاهو مسئولیت ترور دانشمندان ایرانی را برعهده گرفت
تولید ۷ هزار تن آسفالت در شهرکرد
فعال شدن طرح ساخت جاده قاش کمری به نخودکار لنده
اعلام نتایج نهایی پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد تا پایان شهریور
گشت‌زنی نظامیان اسرائیلی در جنوب سوریه
تأکید کره شمالی بر حمایت از روسیه در برابر اوکراین
یک گروه وابسته به داعش ۶۶ نفر را در شرق کنگو کشتند
جهاد اسلامی: مقاومت تسلیم نمی‌شود
۸۵ درصد منازل مردم غزه نابود شده است
استرالیا، چین را به جاسوسی متهم کرد
اصفهان در مدار قابل قبول کیفی هوا
صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان(بیست ودوم تیرماه ۱۴۰۴)
آغاز زمان درخواست و نوبت گیری جهش تحصیلی
راه اندازی کارزار مردمی شکایت از دشمن صهیونی
کارگروه استانی شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطراری جوی
ابلاغ ویرایش پنجم مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان؛ تحولی ساختاری در مدیریت انرژی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
شرایط پیش‌فروش خودرو‌های کوئیک و ساینا S اعلام شد
سفر جولانی به جمهوری آذربایجان
توانمندی نظامی ایران، اینترنشنال هم لب به اعتراف گشود؟!
هشدار مقام قطری درباره طرح تجزیه برخی کشور‌ها
قرعه کشی محصولات ایران خودرو انجام شد
جنگ ۱۲ روزه موجب انسجام ملی شد
حکم اعدام قاتل دختر بچه بوکانی اجرا شد
حتی سالن مسابقات را هم ندیدیم؛ ایرانیان مرد روز‌های سخت هستند
فغانی داور بازی پایانی جام جهانی باشگاه‌ها
برگه‌های سرشماری اتباع خارجی از درجه اعتبار ساقط است
عضویت سه ایرانی در کمیسیون‌های تخصصی فدراسیون جهانی صعود‌های ورزشی
دور برگشت لیگ یک کشتی آزاد؛ نتایج گروه‌های A و C
اسفندیار راهی پلاس لیگا شد
انتشار فراخوانی بین المللی برای بازطراحی ساختمان شیشه‌ای
سخنگوی قوه قضائیه: شبکه‌های دشمن در داخل شناسایی شدند
سفر جولانی به جمهوری آذربایجان  (۵ نظر)
سفیر کره شمالی: در صورت نقض آتش‌بس، در کنار ایران هستیم  (۴ نظر)
فعالیت پدافند هوایی تبریز برای انهدام ریزپرنده ها  (۴ نظر)
اغلب جاسوسان رژیم صهیونیستی با کمک مردم شناسایی شدند  (۳ نظر)
امکان نصب پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی برای مجتمع‌های مسکونی  (۲ نظر)
کاهش بیش از ۵۱ هزار واحدی شاخص بورس  (۲ نظر)
سرلشکر موسوی: روحیه نیرو‌های مسلح عالی است  (۲ نظر)
آمریکا بداند تنها راه صلح پایدار گفت‌وگوی محترمانه است  (۲ نظر)
غبار کارخانه نسوز در گلوی مردم دهاقان  (۲ نظر)
اختلال در سامانه فرابانک مانعی برای دریافت وام ازدواج  (۲ نظر)
خروج اتباع افغانستانی غیرمجاز از مرز دوغارون  (۱ نظر)
ساماندهی خوبی برای خروج اتباع انجام شده است  (۱ نظر)
ضربه کاری نیرو‌های مسلح منجر به درخواست آتش بس شد  (۱ نظر)
انفجار گاز در برج پامچال چیتگر با هفت مصدوم  (۱ نظر)
اجازه نخواهیم داد یک وجب از خاک ایران جدا شود  (۱ نظر)